Kurum Müdürü | Doğan AKTAŞ |
Adres |
Palandöken Tapu Sicil Müdürlüğü Yeni Yönetim Caddesi 25100 ERZURUM |
Telefon |
0 442 234 64 15 |
Belgegeçer (Faks) | Palandöken Tapu Sicil Müdürlüğü Yeni Yönetim Caddesi 25100 ERZURUM |
Elektronik Posta | palandoken-tsm@tkgm.gov.tr |
Web Adresi |
Palandöken Tapu Müdürlüğü; 22 Mart 2008 Tarihli ve 26824 Sayılı Mükerrer Resmî Gazetede Yayımlanan 06.03.2008 Tarih ve 5747 Sayılı Büyükşehir Belediyesi Sınırları İçerisinde İlçe Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun'la 16.08.2008 tarihinde kurularak hizmet vermeye başlamıştır.
6083 sayılı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 2.maddesinin (a) fıkrasında 'Devletin sorumluluğu altındaki tapu sicillerinin düzenli bir biçimde tutulmasını, taşınmazlarla ilgili her türlü akitli ve akitsiz tapu işlemleri ile tescil işlerinin yapılmasını, siciller üzerindeki değişikliklerin takibini, denetlenmesini, sicil ve belgelerin arşivlenerek korunmasını sağlamak' denilerek Tapu Müdürlüklerinin görev ve sorumlukları belirlenmiştir.
İlgili kanun doğrultusunda Müdürlüğe ait iş ve işlemler 1 müdür, 2 müdür yardımcısı, 3 bilgisayar işletmeni, 4 sözleşmeli memur, 1 sözleşmeli tapu uzmanı ve 1 işçi olmak üzere toplam 12 personel tarafından yürütülmektedir.
Tapu Müdürlüğü; vatandaşlarımızın gayrimenkul tasarrufuna yönelik satış, bağış, ölünceye kadar bakma akdi, ipotek, intikal. Taksim, trampa, intifa hakkı vb. Taleplerini yerine getirirken başta Türk Medeni Kanunu olmak Üzere, Eşya Hukuku, Miras Hukuku, Borçlar Hukuku, İcra ve İflas Hukuku gibi çok değişik hukuk dallarını kaynak olarak kullanmaktadır. Bu hukuk dallarının yanında birçok arazi kanunu, tüzükler ile bazı özel kanun ve yönetmeliklerde iş ve işlemlere yön vermektedir. Müdürlüğümüz kurulduğu gün itibariyle tüm Tapu Kütüğü Bilgilerini TAKBİS Sistemine aktarmış olup iş ve işlemelerini bu sistem üzerinden yürütmektedir